קטגוריות
השתתפות קופת חולים

ניתוח לייזר בעיניים מכבי

לא כולם נהנים להרכיב משקפיים, אף על פי שמדובר על פריט די אופנתי שאותו אוהבים להרכיב גם מי שלא זקוקים לו. למי שנמאס מהמשקפיים יש שתי אפשרויות, האחת היא להרכיב עדשות מגע, דבר שמצריך לא מעט התעסקות והאפשרות השנייה היא ניתוח לייזר בעיניים מכבי. מדובר על ניתוח אשר אותו מבצעים כבר שנים רבות ולרופאים המתמתחים בתחום יש את הידע בכל שיטות הניתוח הקיימות. האם על ניתוח לייזר בעיניים מכבי מעניקה הנחות? אילו שיטות לניתוח ישנן והיכן מבצעים אותו?

על שאלות אלו ועוד נענה בכתבה זו, כדאי גם להירשם כדי לקבל הצעות משתלמות לניתוח לייזר ומידע מקיף על ההליך.

    ניתוח לייזר בעיניים מכבי
    ניתוח לייזר בעיניים מכבי

    כשנמאס כבר מעדשות המגע – הגיע הזמן לחשוב על ניתוח לייזר בעיניים

    משקפיים יכולים להציק ולא כולם אוהבים להרכיב אותם או מצליחים להסתגל אליהם. במצבים כאלו רוב האנשים יבחרו להרכיב עדשות מגע שמספקים מצד אחד מראה נקי ממשקפיים ומצד שני מאפשרים ראייה חדה. מי שחייב להרכיב משקפיים יחוש מאוד לא בנוח שלא להרכיב אותם ואם ההתעסקות היום יומית בעדשות מציקה לו, האופציה הבאה היא ניתוח. בכל ניתוח לייזר בעיניים מכבי מציעה הנחות ייחודיות ומשתלמות במיוחד לחברי הקופה ובמיוחד למחזיקי הביטוחים המשתלמים. לא מדובר עוד על הסכומים המטורפים שהכרנו מהעבר, שם כל ניתוח היה עולה 15,000 ₪ לפחות, אלא על מחירים הגיוניים בהרבה ולכן רבים מבצעים כיום את הניתוח. כיום ניתן לבצע את הניתוח במחיר הוגן של עד כמה אלפי שקלים, בשני ניתוחים כל פעם בעין אחרת. הניתוחים מהירים, קלים ומבוצעים על ידי מומחים שכבר ביצעו אותם אלפי פעמים קודם לכן.

    הזמן המתאים לביצוע ניתוח לייזר בעיניים

    לא מעט אנשים מתלבטים בשאלה מתי לבצע את הניתוח. אז קודם כל אולי כדאי לדבר על הזמן שבו לא ניתן לבצע את הניתוח – מתחת לגיל 18 כיוון שהראייה עוד לא התעצבה לחלוטין. כמו כן, אם המספר גדל בכל חצי שנה גם כן אי אפשר לבצע את הניתוח במרבית המקרים.

    אז מתי כן ניתן לבצע אותו? כאשר הבריאות תקינה ואין מחלות שונות בעיניים וכאמור כאשר המספר אינו גדל. ניתן לבצע את הניתוח בכל גיל, לכן גם ניתן לראות אנשים רבים שהרכיבו משקפיים במשך כמה עשורים בוחרים להסיר אותם בניתוח ולהמשיך את העשורים הבאים בחייהם ללא צורך בהרכבת משקפיים. אפשר לראות לא מעט אנשים בגילאי 40 ומעלה שבוחרים לבצע את הניתוח כיוון שהם נמצאים בשלבי הדרדרות ראייה ראשוניים והם לא מוכנים לקבל את עובדת הרכבת המשקפיים.

    כמו כן, רבים מבני העשרים יבצעו את הניתוח גם כן כדי להימנע בכלל מהרכבת משקפיים כאנשים בוגרים. עם מכבי שלי לייזר בעיניים יכול להיות משתלם במיוחד וזו גם אחת הסיבות שאנשים רבים המבוטחים בקופה מבצעים את הניתוח. על ניתוח לייזר בעיניים מעניקה סבסוד שמעניק את האפשרות לכל אחד ואחת לבצע את הניתוח.

      ניתוח לייזר בעיניים מכבי
      ניתוח לייזר בעיניים מכבי

      אילו שיטות של ניתוח לייזר בעיניים מכבי מציעה וכמה הן עולות?

      על כל ניתוח לייזר בעיניים מכבי אמנם מציעה הנחות מיוחדות, אך כדאי לדעת שהסבסוד הוא עבור הטיפול במכונים חיצוניים. את הניתוח שבהסכם עם מכבי ניתן לבצע באחד מהמרכזים הבאים: אסותא אופטיק, CARE, עין טל הדסה ומרפאת שבע עיניים.

      בכל אחת מהמרפאות ניתן לעבור את הניתוחים, אך לא בכולן מבצעים את כל השיטות ויש לשים לב לכך. אז אילו שיטות יש? יש את שיטת לאסיק WAVEFRONT המוכרת, יש את שיטת WAVEFRONT FEMTO SECOND ויש את שיטת PRK WAVEFRONT. בכל אחת מהשיטות יש לבצע שני טיפולים, בכל פעם בעין אחרת.

      מועמדים שאינם מתאימים לבצע הליך לייזר בעיניים

      כאמור, לא כל אחד ואחת יהיו מועמדים לניתוח עיניים ואת בדיקות ההתאמה מבצעים עוד טרם מגיעים לשלבים המתקדמים שלקראת הניתוח. עם זאת, רגע לפני שאפילו פונים לבצע ניתוח לייזר בעיניים מכבי מציגה גם את מי שאינם יכולים להיות מועמדים לניתוח, להלן הרשימה:

      • אנשים להם יש רוחק ראייה או קוצר ראייה גבוהים במיוחד יכולים שלא להתאים לניתוח לייזר, הנושא צריך להיבדק מול המכון המטפל כדי לקבוע האם ישנה התאמה לניתוח.
      • הניתוח לא מתאים לאנשים עם שינויים משמעותיים בראייה שלהם. כדי להיות מועמדים לניתוח על הראייה להיות יציבה לפחות חצי שנה.
      • אנשים שנוטלים תרופות מסוימות לא יוכלו להיות מועמדים לניתוח. התרופות מגוונות ויש לבחון את הנושא על ידי הרופא המטפל כדי לקבוע את ההתאמה לניתוח.
      • נשים בהריון לא יכולות לבצע את הניתוח ועליהן להמתין עד לסוף ההיריון כדי לבצעו.
      • אנשים שסובלים ממחלות עיניים שונות לא יוכלו לבצע את הניתוח. מחלות אלו כוללות מחלות קלות של יובש בעיניים ועד מחלות קשות יותר כמו גלאוקומה או קטרקט.

      ניתוח לייזר בעיניים – כל הסיכונים ותופעות הלוואי

      מדובר על אחד הניתוחים הנפוצים בעולם הרפואה כבר כמה עשורים, הרופאים מבצעים אותו על בסיס יומי אך הוא עדיין טומן בחובו סיכונים ויכולות להיות גם תופעות לוואי כתוצאה שלו. כל הליך רפואי טומן בחובו סיכונים מסוימים, אמנם אלו שיכולים להיגרם מניתוח לייזר קטנים יחסית, אך כדאי להכיר אותם לפני שיוצאים לדרך.

      כתוצאה מהניתוח יכול להיות גרד בעין, העין יכולה לסבול מיובש או מרגישות לאור, יכול להיות כאב קל או אי נוחות, תחושה של בוהק או נצנוצים כאשר מסתכלים על האור ולפעמים הראייה יכולה להיות מטושטשת. בדרך כלל תופעות אלה ייעלמו כמה ימים לאחר הניתוח. סיכונים לתופעות לוואי יותר קשות גם כן קיימים והם כוללים ראייה לא חדה, קרנית מעוותת, בעיה בקרום העין או תיקון יתר שיצריך הרכבת משקפיים בלאו הכי. מדובר על סיכונים נדירים יותר אך הם קיימים. בכל מקרה שהוא צוות חדר הניתוח יחתים כל אחד ואחת שמגיעים לבצע את הניתוח על טופס הסכמה בו מפורטים כל הסיכונים האפשריים. כמו כן, שמירה על הוראות המנתחים בימים שלאחר הניתוח תסייע להימנע מחלק מתופעות הלוואי שהוזכרו כאן.

      כיצד החיים יראו אחרי ניתוח לייזר בעיניים?

      אם אדם מרכיב משקפיים במשך שנים רבות ההבדל לאחר הניתוח יהיה עבורו משמעותי ביותר, במיוחד אם מדובר על אדם שהרכיב משקפיים לאורך כל שעות היום. יש אנשים שמרכיבים משקפיים רק לטלוויזיה או לנהיגה והם פחות ירגישו בהבדל, אך מי שנמצא עם משקפיים לאורך כל שעות היום יחוש מיד בהבדל. החיים לאחר הניתוח הם חיים של כל אדם אחר שלא הרכיב משקפיים מימיו, מתרגלים מאוד מהר לטוב ונהנים מראייה חדה לאורך שנים רבות.

      יש אנשים שחוששים מסיפורים שונים ששמעו שהניתוח מחזיק רק לעשר שנים אך הדבר אינו נכון. ברוב המקרים (מעל 95%) הניתוח יצליח ללא כל תופעות לוואי מיוחדות והראייה תהיה מתוקנת לחלוטין וליותר מעשר שנים. במקרים מסוימים יכולה להיות הדרדרות בראייה למרות הניתוח, אך מדובר על אחוזים בודדים מבין כל המנותחים. כדאי לדעת כי אחרי ניתוח לייזר בעיניים מכבי לא מעניקה ניתוח נוסף, זאת אומרת שהזכות לאותו סבסוד במסגרת מכבי שלי ניתן לכל מטופל פעם אחת לאורך חייו. כמו כן, כדאי לדעת שהמרפאות המנתחות מציעות בתוך שנה ניתוח תיקון על חשבונן במידת הצורך.

      מחירי ניתוח לייזר בעיניים דרך במכבי

      כאשר מבצעים ניתוח לייזר בעיניים מחיר מכבי שלי משתלם במיוחד לעומת הקופות האחרות. ההנחות ניתנות לחברי מכבי שלי והמחיר משתנה ממכון למכון ומטיפול לטיפול. לדוגמה, ניתוח לאסיק WAVEFRONT לעין אחת יעלה 642 ₪ ב-CARE, בעין טל הדסה הוא יכלה כבר 2,205 ₪ ובמרפאת שבע עיניים הוא יעלה 2,762 ₪. ניתוח PRK WAVEFRONT למשל יעלה באסותא אופטיק תל אביב 3,258 ₪, ב-CARE הוא יעלה 3,002 ₪, במרפאת עין טל הוא יעלה 2,205 ₪ ובמרפאת שבע עיניים הוא יעלה 3,248 ₪.

      התשלום נעשה ישירות למכון המטפל, כל מכון על פי הסדרי התשלום שלו מול מכבי, כמו כן, ישנה אפשרות לשלם תשלום נוסף עבור בחירה ברופא מנתח ספציפי במרפאה. כדי לקבל את המידע המלא להכנה לניתוח וכדי לבצע את פגישת הייעוץ וההכוונה לניתוח יש לפנות למכון המטפל, כאשר כל הבירורים לגבי יום הניתוח יהיו מול המרפאה. התשלום נעשה רק על ההשתתפות העצמית ולאחר שהמרפאה המטפלת אישרה שאכן קיים הביטוח המשלים אשר מעניק את הסבסוד. על ניתוח לייזר בעיניים מכבי שלי מעניקה כיום את אחת ההנחות המשתלמות ביותר בתחום ניתוח הלייזר בעיניים. ניתן לראות אנשים שעוברים קופה כדי לחסוך מעלויות הניתוח המבוקש ובשל ההנחות המשמעותיות שהקופה מציעה. האם הדבר משתלם? כדאי להכיר את הביטוחים הנוספים הקשורים לעולם האסתטיקה ולשקול זאת כיוון שמדובר על ביטוח ייחודי המעניק גם הנחות ייחודיות בתחום טיפולי השיניים למיניהם.

      כיצד יש להתכונן ליום ניתוח לייזר בעיניים?

      עוד לפני שמתכננים ניתוח לייסר בעיניים מכבי מעניקה למבוטחים מידע מלא אודות הזכויות שלהם לגבי הניתוח מבחינת מחיר. את המידע המלא אודות יום ההתכוננות ליום הניתוח ומהלכו מקבלים מהמרפאה המטפלת אך ניתן לספר באופן כללי כי בדרך כלל ישנן בדיקות מקדימות לניתוח. כמו בכל ניתוח אחר הצוות הרפואי ירצה לראות בדיקות דם ולוודא שאין בעיות בריאותיות שונות בעיניים שיכולות למנוע את הניתוח.

      ביום הניתוח עצמו יש להגיע עם מלווה, אין צורך באשפוז ולמעשה הניתוח עצמו אורך רק כמה דקות, לאחריו ניתן להשתחרר ולשמור על הוראות הרופא המטפל. מדובר על ניתוח קצר אך כדאי להתכונן אליו מבחינת העבודה, אולי לקבוע אותו על יום חופש מתוכנן מראש, או לקראת סוף שבוע או חג בו ניתן יהיה לנוח. אין לנהוג כ-24 שעות לאחר הניתוח ורצוי לנוח ולהימנע מפעילויות ספורט שכוללות סיכון לפגיעה בעיניים. יומיים לאחר הניתוח ואם אין תופעות לוואי מיוחדות שמצריכות התייחסות ניתן לחזור לשגרה מלאה וליהנות מחיים ללא משקפיים. ההמלצה הטובה ביותר שניתן לתת למנותחים היא להקשיב להוראות הרופא, הן גם יסייעו בהחלמה מהירה וגם ימנעו סיבוכים מיותרים.

      על ניתוח לייזר – לסיכום:

      מעניקה סבסוד משמעותי ומוזילה באופן מהותי את הטיפול עצמו. החברות במכבי שלי צריכה להיות לתקופה מסוימת לפני שתהיה יכולת לבצע את הניתוח, אך בדרך כלל מדובר על תקופת המתנה של שישה חודשים בלבד והתשלום היחסי הנו נמוך לעומת התשלום עבור הניתוח. כדאי להכיר את הסיכונים ואת תופעות הלוואי מראש, לקרוא אודות הניתוח ולבחור מרפאה זמינה, נוחה מבחינת תחבורה ולהגיע עם מלווה. כדאי לקחת יומיים חופש להתאוששות ולהקשיב להוראות הרופא המלאות בדבר תקופת ההחלמה כדי למזער את הסיכוי לסבול מתופעות לוואי.